جثة شاب تعود لها الحياة قصص مخيفة وحدثت على لسان شاب مصري

عدالت الجثه وشلتها وحطيته على الترابيزه تاني قولت




لكريم روح انت وانا قعيد اقعد افكر في كلام كريم ان الجثه مستحيل تقع من على الترابيزه لوحدها وكمان درجه الحراره الميت غريبه كانه عايش مش ميت فضلت افكر افكر وشكيت ان كلام كريم صح و ان الجثه دي فيها حاجه بصراحه شلت الجثه تاني من التلاجه وقلت اقعد هنا لحد حارس المشرحه يجيني الصبح قفلت باب مشرحه وفضلت قاعد بره مشغل اذاعه القران الكريم لحد لما الحارس المشرحه بتاع الصبح جه قولتله بص لو سمعت اي حاجه جوه لأي سبب ما تدخلش ولو جات اي جثه تاني ماتستلمهاش وبعدها سبته ومشيت روحت البيت ومن التعب نمت بس حلمت حلم غريب اوي حلمت بشخص كان طبيعي جدا بس الغريب ان نفس الشخص اللي في المشرحه كان واقف وبدات ملامحه تتغير كان وشه بيتنفخ تدريجيا وكان بيطلع من بقه دود ملامحه اتغيرت وبقي كريم حارس المشرحه قمت من النوم مفزوع كل همي ان اطمن علي كريم اتصلت بي بس للاسف تلفونه مقفول لبست ونزلت عشان اروحله البيت اطمن عليه رحتله بيته رنيت الجرس كتير لكن ما حدش بيفتح لقيت الباب اللي جنبه بيفتح جارو و قالي هو في حاجه قلتله هو كريم مش موجود قالي كريم ماجاش من امبارح يا ابني نعم يعني هو هيكون راح فين نزلت وانا في دماغي كريم في خطر قلت لنفسي يمكن هو راح على المشرحه تاني رحت المشرحه عشان ادور عليه مالقيتش لي اي اثر طلعت تليفوني وبرن عليه سمعت رنت تلفونه في المشرحه مشيت مع اتجاه رنه التليفون لحد لما اوصلت ورا المشرحه لقيت كريم وقع على الارض ميت نفس اعراض وشكل الرجل اللي ميت في المشرحه جوه وشه منفوخ وعنيه برقه ناديت علي كل الناس الي في المشرحه شلنا حطيناه في التلاجه انا مش عارف هو في ايه انا اخد بعضي و روحت علي البيت نمت ولقيت نفس الحلم بيتكرر بس المرادي كريم هو الجثه الي بشرحها بس لقيته في الحلم بيقولي خلصني خلصني وفجاه لقيت كائن غريب بيخنقني بيقولي ابعد هذيك قمت من النوم مفزوع بس المرادي انا قايم و مكرر اعرف اي حكايه الجثه دي حكيت لمراتي كل حاجه في فضلنا نفكر مع بعض لحد لما قالتلي ان والدها يعرف شيخ كبير بيعالج الناس من الحاجات اللي زي دي تعال نروحله و نحكيله يمكن يساعدني وبالفعل رحنا للشيخ حكيتله القصه كلها وحكيتله عن الاحلام اللي انا باحلمها رد عليا وقالي بص يابني الشخص الي متوافي دا حد عملو سحر اسود والسائل اللي شفته جوه الجثه ده سحر مكول سحر اسود من اقوى انواع السحر و بيدوم مفعوله حتى لو الشخص مات ولكن روحوا مش بتبقى مرتاحه بتبقى عايزة حد يخلصها من السحر والجن اللي موجود و الحلم الاول اللي انت حلمته كان اشاره وتحذير ليك لو مابعتش يبقى مصيرك زي كريم وان كريم نصيبه كدا يابني دا سحر و الجن دا قوي جدا و موت كريم دوت عشان هو سمع و شاف و حكه وفعلا ابتديت العلامات تيجيلك انت كمان عشان ابتديت تحكي اما بقي بخصوص الحلم التاني في هو الروح بتكلمك و بتطلب منك تساعدها ردت عليه و قولتله طب و العمل ايه دلوقتي يا شيخنا قالي بص يا ابني انت اتكتب عليك ان انت تخلص الروح دي من السحر لكن صعب جدا والله بس للاسف مش هعرف اساعدك قلتله طب مين الي ممكن يساعدني قالي والله يابني مفيش حاجه كبيرة عن ربنا بس مهما كانت قوه السحر الاسود ده ما يموتش انسان بس بيحول حياته كلها لجحيم يموته في حاله واحده بس لو الجن خرج عن طوع الساحر بس ممكن يكون معايا مفتاح يساعدك شويه قولتله قولي يا شيخنا بسرعه قالي بص يا ابني كل جن نقطه ضعف من خلالها ممكن يتحرق قولتله طب انا اعرفها ازاي قالي ادعي ربنا يابني هو الي اختارك تخلص الروح و هو اللي هيساعدك يا ابني قولتله شكرا ياعم الشيخ روحت انا و مراتي وكل اللي في دماغي اي هيا نقطه ضعف الجن نمت وكل شويه احلم بكوابيس بخصوص الميت ده بس المرادي حلم غريب اوي كان عباره عن ضوء قمر متسلط على تلات حروف في الارض والحروف كانت خ ي ق وفجاه الحروف دي ولعت بصوت صرخات عملي يجي من كل الاتجاهات انا قمت مفزوع من النوم ولما قمت لقيت كائن اسود واقف جنب السرير و قالي انتظر موعد مواتك واختفى بعدها اتصلت بسرعه بالشيخ وقلتله على اللي حصل قالي يا ابني الحروف اللي انت شوفتها في الحلم نكتبها على الجثه ونعرضها على ضوء القمر انزل بسرعه واعمل كده حياتك في خطر نزلت بسرعه المشرحه ولقيت الشيخ مستنيني هناك قالي بسرعه هات الجثه دخلت بسرعه اجيب الجثه لكن اقسم بالله وانا بشيلها ما كانتش عايزه تتحرك معايا كاني شايل جبل طلعت بره الجثه وبسرعه كتبنا على الكفن الحروف اللي انا شفتها في الحلم خ ي ق وانا باكتب الحروف و مقرب من الجثه سمعت صوت الجثه وهي بتتالم و الجثه بدات تتحرك والشيخ في اللحظه دي بدا يقرا القران اول ما قرا قران الكفن بدا يتقطع وتحرق وكمان فجاه خرج كائن مخيف كان عمال يصرخ النار كانت ماسكه فيه كان عمال يولع قدامي وبيتحرك ونفس السائل الاسود بيخرج من بق الجثه بجزاره و الشيخ قالي الحمدلله كده قدرنا نخلص الروح من السحر الاسود والحروف اللي كتبناه على الكفن ده اسم من الاسماء الجن وبعد كده صلينا على الجثه وديناها تاني المشرحه لحد لما يجي قرار من النيابه واخيرا الروح هتصعد للسماء مرتاحه.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق